De 4 voordelen van een modelverpakking

De 4 voordelen van een modelverpakking

Een prototype, een sample, een dummy, een monster, een proef. Allerlei synoniemen voor hetzelfde woord, een modelverpakking. Een modelverpakking is een tastbare proef van het eindresultaat. Die maken wij in onze eigen modelmakerij. Wat is het voordeel van het hebben van een modelverpakking? Lees het in dit artikel.

 

1. Het testen en beoordelen van de verpakking

Bij het ontwikkelen van de verpakking stellen de ontwerpers kritische vragen om de kwaliteit van de verpakking te waarborgen. Passen de producten netjes in de verpakking? Is het product voldoende zichtbaar? Houdt de verpakking het gewenste gewicht? Kan de verpakking het product voldoende beschermen? Is er een inlay nodig om de producten op zijn plek te houden? Deze vragen laten zich makkelijker beantwoorden met behulp van een modelverpakking. Het is allereerst dus een handige hulpmiddel voor onze ontwerpers. Daarentegen is een modelverpakking ook handig voor u. Met een digitale snijtekening is het lastig om antwoord te geven op de vragen die de ontwerpers zichzelf ook stellen. Met een modelverpakking kunt u deze vragen makkelijker beantwoorden.U heeft iets tastbaars in handen en kunt sneller bepalen of u nog wijzigingen wilt doorvoeren.

2. IJzersterke presentatie tijdens uw pitch aan de retailer

De weg van een product naar de schappen in de supermarkt is vaak geen gemakkelijke. U komt niet zomaar binnen bij Albert Heijn, Jumbo of andere retailers. Maak indruk door meteen een bedrukte modelverpakking met product te laten zien tijdens uw pitch. Met een modelverpakking wordt uw presentatie levendig en de inkoper zal u waarderen voor uw volledigheid. Wedden dat ze met u in zee gaan?

3. Marktonderzoek; reacties peilen van consumenten

Het is heel verleidelijk de verpakking te perfectioneren voordat u het op de markt brengt. Het nadeel daarvan is dat u de verpakking perfectioneert op de manier die u het beste lijkt, zonder dat u weet hoe de consument het ervaart. Presenteer uw verpakking daarom zo snel bij de doelgroep met behulp van een kleine serie modelverpakkingen. Dit geeft u de kans waardevolle feedback te ontvangen om de verpakking daarna zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoeften van de consument. De feedback die u krijgt op de modelverpakkingen kunnen wij vervolgens verwerken. Dit is een belangrijke stap in de reis naar een succesvol verkopend product. Als u deze stap overslaat kunt u nog zo’n goed product hebben, maar kiest de consument simpelweg niet voor uw product.

4. Modelverpakking voor fotografie

Het kan ook voorkomen dat u een aantal modelverpakkingen van de nieuwe of aangepaste verpakking nodig heeft voor een fotografiesessie. Uw product komt bijvoorbeeld te staan in een actiekrantje of als nieuw product op de website. De verpakkingen zijn besteld, maar worden pas over 3 weken geleverd. Dan komen een aantal modelverpakkingen uit onze modelmakerij goed van pas!

Bent u geïnteresseerd in het maken van één of een kleine serie modelverpakkingen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.